علائم فساد سوزن انژکتور

علائم فساد سوزن انژکتور را عالی بشناسید! خبر نامه خودرو ماشین تازه yunusmechanic چنانچه می خواهید با ع

توسط مدیر سایت در 7 تیر 1402

علائم فساد سوزن انژکتور را عالی بشناسید! خبر نامه خودرو ماشین تازه

yunusmechanic


چنانچه می خواهید با علائم فساد سوزن انژکتور که از قطعات خودرو میباشد آشنا گردید مکان صحت آمده‌اید! در بالا بایستی بدانید سوزن انژکتور چیست؟ انژکتور مهمترین قسمت هر خودرویی میباشد که نقش مهمی در سیستم سوخت‌رسانی و کارکرد آن داراست. چگونگی انفجار در سیستم سوخت‌رسان انژکتوری متعلق به معیار سوخت و فشار تزریق آن به وسیله پمپ بنزین، ترازو هوا و فشار ورود آن به سیلندر بوسیله سوزن انژکتور و چگونگی جرقه‌‌زنی بوسیله شمع میباشد. در‌این در میان در‌صورتی‌که سوزن انژکتور عمل خویش را به صدق اجرا ندهد احتراق شکل نمی‌گیرد و اتومبیل حرکتی نخواهد داشت. همین قضیه سبب شد تا بخواهیم به صورت ظریف‌خیس با یادگرفتن شستشوی سوزن انژکتور و آشنایی علائم فساد انژکتور آشنا شویم تا از تولید هزینه‌های بیشتر خودداری کنیم.
سوزن انژکتور چیست؟

سیستم‌های سوخت‌رسانی خودرو به دو گروه کاربراتوری و انژکتوری تقسیم می‌گردد. با توجّه به توسعه و گسترش دانش در صنعت خودروسازی سیستم‌های انژکتوری برای رئیس با صرفه سوخت و رئیس کارایی موتور کلیه‌گیر گردیده است. سیستم انژکتور از اجزای مختلفی زیرا سوزن انژکتور، سنسور روزنه گاز، سنسور دمای هوا، سنسور فشار هوا، سنسور بدور موتور، سنسور ضربه، سنسور اکسیژن، سنسور دمای آب، انژکتور، کویل دوبل و دلکو ساخته شده میباشد. با وجود تفاوت کاربراتور و انژکتور میتوان اظهار‌کرد اینک انژکتورهای سوخت جایگزینی مطلوب برای کاربراتور می باشند.

ارزش سوزن انژکتور

وظیفه سوزن انژکتور درین سیستم، پاشش سوخت به طور پودر در درون محیط احتراق میباشد. به‌این وسیله به‌طور بدون واسطه سوخت منزه گردیده به محیط احتراق وارد میگردد. در واقع، پاشش سوخت بر روی سوپاپ هوا در طی مکش شکل میگیرد و به وسیله ECU معیار پاشش مجال‌بندی میشود. بدین ترتیب، هر چقدر ذرات سوخت به وسیله سوزن انژکتور ریزتر پاشش شوند خوب با هوا مخلوط خواهند شد و این یعنی احتراق بدون نقص و همت خوب پیشرانه.

در شرایطی‌که سوزن انژکتور وخیم باشد چه می‌گردد ؟

به عبارتی‌طور که متوجه شدید انژکتورها از مهمترین اجزای موتور می باشند زیرا:

اثبات شد‌ه‌است که موتورهای داخل‌سوز برای کوشش عالی نیاز به چگونگی خوب ترکیب سوخت و هوا دارا‌هستند تا احتراق خوب که فیض‌ی آن بازدهی فراتر پیشرانه و آلایندگی کمتر میباشد مهیا خواهد شد.
در شرایطی‌که سوخت بدون نقص نسوزد به صورت کربن یا این که گازهای نسوخته درون محیط احتراق باقیمانده و اثر منفی بر روی بازده خودرو میگذارد.

بها سوزن انژکتور

مخلوط خطا هوا و سوخت و باقی ماندن ذرات متعدد نسوخته در موتور احتراقی داخلی سبب ساز به تقه زدن خودرو گردد.

علائم فساد سوزن انژکتور

این قطعه مانند دیگر قطعات دارنده ارتفاع قدمت معلومّی میباشد و به جهت مصرفی بودن پس از بازه زمانی فرصت معلومّی بسته به نوع و سبک ماشین می بایست خدمت یا این که ردوبدل شوند. برخیً پیش میاید که خودروهای انژکتوری با مشکلاتی زیرا مورد ها مذکور در نصیب تحت روبه‌رو میشوند که میتوان آن‌ها‌را تحت عنوان علائم کثیفی سوزن انژکتور در لحاظ گرفت.

علائم فساد انژکتور

افت اقتدار موتور: کاهش اقتدار پیشرانه مهم ترین نشانه فساد سوزن انژکتور میباشد. برای اینکه پیشرانه به صحت شغل نماید نیاز به سوخت کافی داراست. همینطور در صورتیکه احتراق به تانی بیفتد اقتدار موتور کاهش پیدا می‌نماید.
پر‌نور نشدن خودرو یا این که به مشقت پر‌نور شدن
کاهش عجله: افت اقتدار موتور سبب کاهش عجله خودرو گردد.
ریپ زدن ماشین: در حالتی‌که ادغام سوخت و هوا به صدق شکل نگیرد احتراق درون سیلندرها با تعقل اعمال می‌گردد.
خروج دود سیاه از اگزوز
پر‌نور شدن لامپ بررسی
ارتقاء واحد سنجش آلایندگی: تکثیر آلایندگی بیش تر از حد از علائم فساد سوزن انژکتور میباشد. گفته شد که احتراق‌ ناقص سبب ساز به سوختن غلط و ناهماهنگ سوخت که فیض‌ی آن ارتقا ساخت آلاینده‌ها میباشد.
بی سروصدا شدن موتور در زمان عمل کردن
ارتقا مصرف سوخت: هنگامی که احتراق نماید پیش رود بیشتر گاز می‌دهید تا سطح سعی دلخواه شما نتایج گردد. گاز دادن بیشتر موازی میباشد با ارتقا مصرف سوخت میباشد.

بها سوزن انژکتور
فساد سوزن انژکتور چه دلیلی داراست؟

هم اکنون که با علائم فساد سوزن انژکتور آشنا شدیم عالی میباشد بدانیم چرا سوزن انژکتور وخیم میگردد؟ و انگیزه پاشش زیاد سوزن انژکتور چیست؟ مردم دلایل فساد سوزن انژکتور چاق پژو 405 و دیگر سبک‌ها را در قسمت تحت بخوانید:

چگونگی زیر سوخت: چگونگی سوخت مدام در کارکرد خودرو و قطعاتش تاثیرگذار بوده، چه بسا که سوزن انژکتور رابطه مستقیمی با سوخت دارااست. استدلال مهم فساد سوزن انژکتور چاق پژو 405 وجود مواد زائد و ناخالصی بیش تر از حد سوخت میباشد.

نقص واحد در اختیار گرفتن موتور: ECU یکی‌از‌دیگر از دلایل فساد سوزن انژکتور میباشد. در‌صورتی‌که کامپیوتر خودرو اختلال داشته باشد احتمال اینکه نتواند دستوارت مورد نیاز را به انژکتورها بدهد وجود داراست. بدین ترتیب احتمال این‌که انژکتورها تندرست باشند البته به جهت عدم اخذ داده ها سعی نادرستی داشته باشند می باشد. پر‌نور شدن لامپ بررسی که از علائم فساد سوزن انژکتور پراید و دیگر خودروها میباشد حاکی از وجود نقص‌ در ECU میباشد.

جراحت فیزیکی سوزن: ممکن میباشد سوزن انژکتور دارنده سوراخ و نشتی باشد. در حالتی‌که در یکپارچکی انژکتور نقصی وجود داشته باشد تلاش آن مبتلا نقص‌ شود.

فساد شیر برقی کنیستر: همت این قطعه تولید میدان مغناطیسی برای بالا کشیدن انژکتور سوخت میباشد. در شرایطی که در اتصال این قطعه مشکلی وجود داشته باشد انژکتور از عمل می‌ افتد.
اشکال سوزن انژکتور

این قطعه براساس تعداد رخنه‌‌های جان دار در ساختارش به 3 گروه میگردد.
علائم فساد سوزن انژکتور
سوزن انژکتور تک رخنه‌

سوزن تک ترک معمولی‌ترین نوع این قطعه میباشد که در خودروهای مدل زیرا پراید به کار گیری می‌گردد. قدمت اثر گذار سوزن انژکتور پراید بستگی به مجال مشخص و معلوم گردیده به وسیله کمپانی تولید کننده داراست و آن گاه همت آن کاهش پیدا می‌نماید؛ به همین عامل عالی میباشد در بازه معلوم مبادرت به بده بستان و چشم به راه ظهور علائم فساد انژکتور نشوید.

بها سوزن انژکتور
سوزن انژکتور سه رخنه‌

سیستم‌های انژکتوری که سوخت را از سه رخنه‌ به محیط احتراق اسپری می‌نمایند از این نوع سوزن منفعت‌ میگیرند که در نصیب انتهایی خویش یعنی محل خروج سوخت دارنده سه ترک میباشند. به صورت حتم سیستم‌هایی که دارنده سوزن سه شکاف می باشند دارنده بازده بالایی میباشند.
سوزن انژکتور چهار شکاف

توانمند‌ترین اشکال سوزن میباشد که اکثراً در خودروهای لاکچری به‌فعالیت برده میگردد. البتّه در حالتی‌که خودروی شما کارکشته بدین نوع سوزن باشد می توانید برای ارتقا اقتدار و بازده موتور از این نوع در خودروی خویش فایده بگیرید و به نوعی کار تقویت سوزن انژکتور را جاری ساختن دهید.
فرق سوزن انژکتور تک شکاف با سه شکاف در چیست؟

به عبارتی‌طور که در نصیب بالا گفته شد تعداد ترک در ارتقا بازده موتور اثر گذار میباشد. صرفا تفاوت این دو سبک هم در همین می باشد که سوزن انژکتور سه رخنه‌ منجر ارتقا توان بیشتر موتور نسبت به نوع تک ترک می‌گردد.
آزمایش سوزن انژکتور

آزمایش سوزن انژکتور را می توانید با دو طریق دیاگ خودرو و یا این که دستگاه اُهم‌متر جاری ساختن دهید. برای آزمایش سوزن با اهم‌متر آغاز بایستی سوزن را خارج بیاورید و با یاری اهم‌متر ترازو مقاومت دو محور واحد انژکتور را اندازه‌گیری نمائید. عدد اکران داده گردیده روی برگه اهم‌متر می تواند سالم و معیوب بودن انژکتور را آرم دهد. مقاومت استاندارد برای انژکتورهای مخروطی 12.5 تا 17.5 اهم‌ و برای انژکتورهای استوانه‌ای 9.5 تا 14.5 اهم میباشد. در شکل ناهمخوانی اعداد انژکتور دارنده مشکل بوده و می بایست بدانید فرصت ردوبدل سوزن انژکتور رسده میباشد.
اجزای سوزن انژکتور

رفع ایراد فساد سوزن انژکتور
مجال بده بستان سوزن انژکتور

چنانچه با علائم فساد یا این که کثیفی سوزن انژکتور روبرو شدید و متوجه شدید که با شستشوی سوزن انژکتور نقص‌ حل نشده و صرفا شیوه باقیمانده ردوبدل آن میباشد می بایست تعدادی نکته را در حیث داشته باشید:

ارزش سوزن انژکتور

نوع سوزن: به عبارتی‌طور که متوجّه شدید گونه های مختلفی از سوزن انژکتور وجود داردکه با توجّه به اینکه خودروی شما حاذق به حمایت کدام نوع میباشد بایستی خرید نمایید. مطلوب نبودن نوع و سبک میتواند انگیزه پاشش زیاد سوزن انژکتور خواهد شد.
مارک: از آنجایی که‌این قطعه دارنده اهمّیت بالایی در سیستم سوخت‌رسانی و بازدهی موتور است عالی میباشد از برندهای دارای اعتبار و کیفیت خوب که دارنده تضمین اصالت مال می باشند به کار گیری فرمایید.
اصالت مال: قطعات یدکی اکثری در بازار سطح شهر جانور می باشند که دارنده چگونگی بسیار ضعیف بوده ولی با بها مارک اورجینال به فروش میرسد. پیشنهاد روزنامه ماشین جدید به شما این میباشد که خرید خویش را از معتبرترین دکان‌ها که محصولاتشان دارنده تضمین اصالت محصول میباشد خریداری تا با خرید قطعه‌ای استاندارد و آیتم پذیرش کمپانی خودرو ساز مربوطه خلال منفعت‌مندی از چگونگی از ساخت و ساز هزینه‌های بیشتر دوری فرمایید.

تفاوت سوزن انژکتور نارنجی رنگ با مشکی

صرفا تفاوت سوزن انژکتور نارنجی رنگ با مشکی را می‌قدرت این‌سیرتکامل ذکر کرد:

در ایجاد کرد موتورهای TU5 تا سال 91 دو سبک ایسیو وجود داشت و از 91 تا 1401 تعدادی سبک ایسیو داریم که در هر سبک از آنها سیستم برق، انژکتورهای خویش را داشته؛ ولی در انژکتورهای سبک فراتر که تبدیل به یورو چهار و یورو پنج گردیده‌اند می بینید که سوزن انژکتور از چهار ترک به شش رخنه‌ و هشت ترک تغییر و تحول پیدا نموده است. بنابراین پاشش سوخت به صورت کلی ذیل آمده؛ مجال و چگونگی خویش انژکتور کمتر گردیده است. البته در سبک ایسیو 7/4/4 با به کار گیری از انژکتورهای یورو 2 BOSCH که اصطلاحاً انژکتور نارنجی رنگ نامید می گردد در سبک های بالا میتوان اقتدار بالاتری گرفت و در شکل اقتدار دریافت کردن از موتور امداد خواهد کرد که پیشرانه از نظر سوخت خوب تهیه خواهد شد.
شستشوی سوزن انژکتور

شستشوی سوزن انژکتور با دو طرز قابلیت و امکان‌پذیر میباشد. یک سبک داخل ماشین، یعنی به عبارتی‌جایی که جای‌دارد و سبک دیگر خارج ماشین، یعنی ریل را از خودرو بیرون گردد و سوزن ها را جداگانه و آنگاه شستشو خواهید اعطا کرد. ما در‌این بخش بی آلایش‌ترین و سریع‌ترین نوع آن (باطن ماشین) را که کمترین هزینه را برای شما خواهد داشت و خودتان می توانید آن را اجرا دهید برایتان توضیح می دهیم.

ارزش سوزن انژکتور
طرز شستن سوزن انژکتور باطن ماشین

پیش از اینکه بخواهید شستشوی سوزن انژکتور را جاری ساختن دهید بایستی بدانید که‌این طرز آنچنان کارآمد نخواهد بود و عالی میباشد از نوع خارج خودرو به صورت توسعه یافته این شغل را اعمال دهید. اشخاص اکثری وجود دارا‌هستند که در این مورد فراگیری چشم و تخصص دارا هستند. مراجعه بدین اشخاص هزینه متوسطی داشته البته تماماً می توانید از منزه شدن انژکتورها اعتقاد نتایج فرمایید.

شستشوی سوزن انژکتور

در‌این طریق شستن سوزن انژکتور قطعاً از دستکش و خرقه آستین بلند به کارگیری فرمایید و فراموش نکنید که اصل کاری یعنی تمیز کننده سیستم سوخت را خریداری کرده باشید.

برای شستن سوزن انژکتور فرآیند پایین را دنبال فرمائید:

فیوز پمپ بنزین و شلنگ مهم بنزین را از جایش غیروابسته فرمایید.
بعداز جداگانه کردن فیوز پمپ بنزین شلنگ بنزین را از راز سوزن انژکتورها غیروابسته نمائید.
درین مرحله بایستی یک رابط بسازید تا اسپری انژکتور را به سوزن انژکتور متصل نماید. (میتوانید از چسب 1 2 3 و یک شلنگ امداد بگیرید.)
شلنگ را به اسپری وصل فرمائید و اسپری را فشار دهید تا مواد درون اسپری وارد شلنگ گردد.
آغاز به آغاز زدن نمائید. با پر‌نور دن ماشین اسپری را به صورت ممتد فشار دهید تا ماشین سکوت نشود. با اینکار هم ماشین پر‌نور خواهد ماند هم شستشوی سوزن انژکتور اعمال گردد.
پس از 30 دقیقه ماشین را بدون صدا فرمائید.
اکنون می توانید اسپری انژکتور و شلنگ آن را که وصل کرده بودید جداگانه فرمائید و با رعایت نکات ایمنی شلنگ مهم بنزین را رمز مکان خویش ببندید و فیوز پمپ بنزین را سرجای خویش قرار دهید.

نحوه شستن سوزن انژکتور در‌این‌صورت‌ بسیار ابتدایی بوده و هر فرد معمولی میتواند ان را اجرا دهد. دقت داشته باشید که‌این طرز فقط برای برطرف کردن رسوبات جزئی میباشد و نباید انتظار برطرف شدن بی نقص رسوبات سیستم انژکتور را داشته باشید. اما تقویت سوزن انژکتور در‌این فعالیت تا اندازه ای کارساز هست.
 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن